-->

لو سمحت قدر اللى بعمله علشانك



لو سمحت قدر اللى بعمله علشانك


يعطى بعض الناس الحب او الاهتمام او الرعاية للمحيطين بهم ولكن بعد اول مشكلة تحدث بينهم يبدئوا يلوموا ويعايروا وينتقدوا اهمال الاخرين لما يقدمونه اليه
1-الاب / يعايرابنه انا بصرف عليك وبوفر لك كل شئ وبعطيك دروس اعمل ايه تانى
2- الام / انا ضيعت عمرى علي تربيتكم وياريته نافع معاكم او حتى مشكورة منكم
3- الابن / انا بذاكر علشانكم وبروح الدرس لكم طب اعمل ايه تانى
4- الابنة / انا كل حاجة علي اشمعنا انا هو مافيش حد فى البيت غيرى اعملى اعملى
5- الزوجة / انا قدت صوابعى العشرة شمع لك وياريته طامر فيك او حاسس بى
6- الزوج/ انا اعمل ايه اكتر من كدة شغال صبح وليل زى المربوط فى الساقية.
وفى النهاية الطرف المتالم يشتكى والطرف الاخر لا يشعر بتعبه او بما يقدمه الطرف الاخر ويحدث الاحباط ثم الياس ثم تاتى فكرة اللامبالاة وعدم الرغبة فى تقدمة اى شئ وان قدم يكون بدون نفس او واجب فقط بدون حب . فاشعر بما يقدمه الاخرين لك واشكره
 
ا